A nyílászárók vásárlásakor a piacon több értékesítési csatornával találkozhat a beruházó. Sok esetben egy kereskedés, egy bemutató terem az, amelyikben megtalálja a neki legmegfelelőbb terméket, amellyel a hőn áhított családi otthont megépítheti.
Azonban egyre többször találkozunk azzal, hogy a tervekben és a beruházói igényekben olyan termékek fogalmazódnak meg, amelyek nem lehetnek kommersz építőipari elemek, hanem egyedi testre szabott kivitelű, egyszeri műszaki megoldásokat felvonultató termékek.
A nyílászáró kereskedésekben az érdeklődő, értékesítőkkel találkozik, akik megpróbálják a kínálatukhoz igazítani a vevői igényeket (vélt/valós termékelőnyökkel, árral).
A mérnökiroda ezzel szemben, egy mérnököt, jobb esetben egy mérnök-értékesítőt ültet a beruházóval szembe és kihasználva a márka függetlenségét, a legjobb, a vevő igényeihez legközelebb eső terméket tudja kínálni.
Sok esetben ezek a termékek egyedi termékek, valóban bemutatni nem lehet, azonban a tanult mérnökember egy vizualizációs szoftverrel, bármilyen nem létező, vagy nem járatos megoldást be tud mutatni.
A mellékelt példa is azt mutatja, hogy egy egyedi kávás tokos, tolóablak és az előtte futó kiesés védelmi korlát kialakítását egy tömegformáló 3D modellel be tudjuk mutatni az ügyfeleinknek.
Így a sok minta és metszet összeállhat egy olyan meggyőző képpé, amely a megvalósulás biztonságát adja ügyfeleinknek.
Természetesen az elkötelezett ügyfélnek, akár a teljes épület modelljét is elő tudjuk állítani, amelyben bejárhatja azt és megbizonyosodhat az osztások, látszó keresztmetszetek és a nyitható felületek optimalizáltságáról.